AUSTRALIJSKIE MARKI W OKKO. OKULARY JONO HENNESSY I CARTER BOND – Optyczni rzemieślnicy od 1925 roku.

 

nasze-marki-jono-1100

Jono Hennessy to rodzinna, australijska firma, od trzech pokoleń związana z optyką i okularami. Jej początki sięgają 1925 roku. Wtedy to Filmer Sceats, ojciec obecnego właściciela, rozpoczął praktykę w Cannberze, gdzie opiekował się pracownikami zlokalizowanych tam ambasad. Był pierwszym optometrystą w stolicy Australii. Oprawki okularów tworzył własnoręcznie, na indywidualne zamówienia. Szybko stał się jednym z najbardziej cenionych i kreatywnych optyków w kraju. W 1960 roku otworzył swoją pracownię Frame Maker. Ręcznie robione, kolorowe okulary wykonywane na zlecenie indywidualnych klientów sprawiły, że stał się on wyjątkowym rzemieślnikiem. Dzieło ojca rozwijają po dziś dzień jego syn i wnuk.
Okulary Jono Hennessy wciąż produkowane są ręcznie, wyłącznie z najlepszych materiałów, w limitowanych seriach.
Carter Bond to kolejna marka, wykreowana przez Jono Hennessy’ego, stworzona z myślą o indywidualistach i poszukiwaczach oryginalnego stylu. Jest jednym z pierwszych brandów na świecie, który do produkcji ręcznie robionych oprawek wykorzystuje bambus i acetal naśladujący drewno. W wyszukany sposób łączy styl współczesny z retro, a stonowana kolorystyka nawiązuje do klasycznej formy opraw z lat 70-tych i 80-tych.
Dedykowana wszystkim, którzy nie boją się nowych rozwiązań, a po przez niestandardowe wzornictwo i niebanalną estetykę pragną podkreślić swój wizerunek.
Carter Bond jest marką, której przyświeca klasyczna forma, lecz i oryginalne podejście.
Raz na jakiś czas zmienia, więc kierunek, przełamując konwencję, bo jak twierdzi sam Jono, tworzenie wbrew utartym regułom jest najlepszym bodźcem do dalszej pracy. Wiosną, 2014 roku, wspólnie z LEYP – holenderskim kolektywem ulicznych artystów, który projektuje m.in. dla takich brandów, jak Addidas, czy Heineken – Carter Bond wypuścił trzy modele okularów przeciwsłonecznych w czterech szalonych odsłonach kolorystycznych. Każdy model został stworzony w ilości zaledwie 80 sztuk. Okulary są kompilacją konwencjonalnego designu i odważnych, przykuwających wzrok, kolorowych grafik.